Skip to content

اثبات توانمندی ایزوایکو درنجات ناو سهند

یک باردیگرتوان فنی و تجهیزات ایزوایکو، کارشناسان و صاحب نظران صنایع دریایی ایران و جهان را متعجب ساخت.حادثه ناوسهند، محلی برای نمایش توانمندی ایزوایکو بود.بارها و درمقاطع مختلف ایزوایکو نشان داده که اعتماد به دانش فنی نیروهای توانمند این مجتمع و اتکا به توان تجهیزات پیشرفته اش، هر غیرممکنی را ممکن می سازد.۱۴ روز برای کارشناسان ایزوایکو کافی بود تا ناو سهند که بسیاری از کارشناسان دریایی، بازگردانی این شناوررا یک رویا می پنداشتند، درسریعترین، ایمن‌ترین و بزرگترین عملیات های Salvage، آن را نجات دهند.

هرمزگان من، قدرت نمایی ایزوایکو ازهمان لحظه نخست اعلام حادثه، آغازشد.تیم ایمنی ایزوایکودر ابتدا وبه سرعت افراد داخل شناورحادثه دیده را نجات داد.درکمترین زمان پس از وقوع حادثه بلافاصله جلسه اضطراری مشترکی میان مدیران و معاونین ایزوایکو با فرماندهان نیروی دریایی تشکیل و ابعاد مختلف حادثه و راه های نجات ناو سهندبررسی شد.ازطرف امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو‌ تقسیم کارانجام و کارگروه نجات مشخص شد. ایزوایکونیز تمام پشتیبانی و مسائل لجیستیکی که در اسکله داشت را در اختیار این عملیات قرار داد

نکته مهم اعتماد مدیرعامل ایزوایکو به توان مجموعه تحت مدیریتش برای بازگردانی ناو سهند بود.هرچند بسیاری از مدیران دریایی داخلی و خارجی،به نجات ناو سهند خوش بین نبودند اما مدیران ومهندسان ایزوایکو با عزمی راسخ و با تکیه بر شعار ما می توانیم هم قسم شدند تا این عملیات را به سرانجام برسانند. فرمانده کل نیروی دریایی ارتش و مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو بصورت شبانه روزی و  در تمام مراحل عملیات ناو سهند که با تلاش مهندسان ایزوایکو و نیروی دریایی ارتش صورت گرفت حضور داشتند و شانه به شانه سایر مهندسان عملیات نجات را رهبری کردند.

بلاخره تلاش های شبانه روزی نتیجه داد و درکمترین زمان و بدترین شرایط آب و هوایی و گرمترین روزهای سال،عملیات نجات بدون هیچگونه حادثه ای و در ایمنی کامل به پایان رسید. ناو سهند سر از آب بیرون آورد و جهت بازسازی در حوض خشک ایزوایکو پهلو گرفت.

پس ازاین عملیات امیرایرانی وامیرمقدم ازفرمانده هان نیروی دریایی ارتش به تمجید از توان فنی ایزوایکوپرداختند و تاکید کردند؛ اگرنیروهای ایزوایکو در کنار نیروهای دریایی ارتش نبودند، نجات این شناور دچار مشکل می شد.

حادثه ناوسهند آزمونی برای اثبات توانمندی ایزوایکوبود.پس ازاین حادثه، نگاه صنایع دریایی جهان به این مجتمع تغییر خواهد کرد.

ضربی مدیرعامل ایزوایکو با افتخار می گوید: امروز بزرگترین مجتمع تولید و تعمیر کشتی در خاورمیانه در اختیارایران قراردارد. از جهاتی حتی شاید امکانات ما در دنیا بی نظیر باشد اما متاسفانه در سال های گذشته کم لطفی هایی در رابطه با سفارش کار ملی به این مجتمع شده است.

اوادامه می دهد:امروز شاهد بیشترین ظرفیت تعمیر کشتی در ایزوایکو هستیم. ازنظرحجم تعمیراتی که در این مجتمع انجام می شود ایزوایکو دبی و عمان را نیز پشت سر گذاشته است. بیش از ۶۰ فروند کشتی بزرگ و کوچک در این مجتمع در حال تعمیر است که در تاریخ ایزوایکو سابقه ندارد.در حال حاضر ۲ جک آپ  در درای داک ایزوایکو  در حال تعمیر است که از سازه های بسیار گران قیمت و منحصر به فرد است که در حفاری دریا و حفر چاه های نفتی و گازی استفاده می شود و بیش از ۱۰ فروند کشتی اقیانوس پیما در مجتمع ایزوایکو در حال تعمیر و بازسازی است.

مدیرعامل بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشورتاکید می کند:ایزوایکو آمادگی جوان سازی ناوگان حمل و نقل دریایی ایران در۵ سال آینده را دارد.ضربی، یکی ازاستراتژی های این مجتمع را نقش آفرینی محور در سطح ملی  می داند و معتقد است: صنعت کشتی سازی یک صنعت ملی و استراتژیک است واگرچه ایزوایکو دراستان هرمزگان واقع شده است اما یک صنعت ملی و پایداراست که امیدواریم نعمات آن برای مردم استان باشد.

دریک کلام باید گفت؛ قدرت نمایی ایزوایکودرنجات سهند هم صاحب نظران صنایع دریایی جهان را متعجب و معادلات صنایع دریایی جهان را برهم زد هم نشان داد با اعتماد به توان این مجتمع هرغیرممکنی، ممکن می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
Search