- هفته نامه هرمزگان من - https://my-h.ir -

ساماندهی معابر بازار بندرعباس با هدف صیانت از حقوق شهروندان و کسبه قانونی

هرمزگان من- مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس با نظارت معاونت خدمات شهری، طرح ساماندهی و پاکسازی معابر ناحیه بازار را با هدف ارتقای نظم شهری، تأمین امنیت تردد شهروندان و جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز در معابر عمومی اجرا کرد.

به نقل ازروابط عمومی مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس، در ادامه برنامه‌های مستمر شهرداری برای ارتقای نظم و انضباط شهری، عملیات ساماندهی و پاکسازی معابر ناحیه بازار با نظارت مستقیم معاونت خدمات شهری به اجرا درآمد.


این طرح با هدف رفع موانع تردد، بازگرداندن حقوق عمومی شهروندان، حمایت از کسبه دارای مجوز و جلوگیری از اشغال غیرقانونی معابر عمومی انجام شد. در جریان این عملیات، نیروهای اجرایی مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری ضمن کنترل و جلوگیری از فعالیت غیرمجاز برخی اتباع خارجی در محدوده بازار، نسبت به ساماندهی دست‌فروشان و فعالیت‌های صنفی سیار نیز اقدام کردند تا زمینه تردد ایمن و روان شهروندان فراهم شود.


مدیر مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس در این خصوص اظهار داشت: حفظ حقوق شهروندان، تأمین امنیت عبور و مرور و حمایت از کسبه‌ای که در چارچوب قوانین فعالیت می‌کنند، از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است. در همین راستا، با هرگونه فعالیتی که موجب اخلال در نظم عمومی و تضییع حقوق شهروندان شود، مطابق ضوابط قانونی برخورد خواهد شد.


وی افزود: ساماندهی فعالیت‌های دست‌فروشی و رفع موانع موجود در معابر پرتردد شهری، علاوه بر ارتقای سیمای شهری، نقش مؤثری در افزایش رضایتمندی شهروندان و رونق فعالیت‌های قانونی بازار خواهد داشت

گفتنی است این اقدامات در قالب برنامه‌های مستمر مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس ادامه خواهد داشت و با هدف ایجاد محیطی منظم، ایمن و مطلوب برای شهروندان و فعالان اقتصادی شهر به صورت مستمر در نقاط مختلف بندرعباس اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ محمد جواد سالاری