هرمزگان من- جلسه تخصصی رحیم سهراب زاده رئیس هیأت انجمن ورزشهای رزمی هرمزگان و اعضای هیات با مهدی فولادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، با محوریت ارتقاء جایگاه این رشته و برنامهریزی برای میزبانیهای معتبر بینالمللی برگزار شد.
در این نشست که با ارائه گزارشی جامع رییس هیات از وضعیت کنونی ورزشهای رزمی استان همراه بود، اعلام شد که هماکنون یک هزار و ۱۹۹ ورزشکار سازمانیافته زیر نظر این هیأت فعالیت میکنند که سهم بانوان ۵۰۶ نفر و سهم آقایان ۶۹۳ نفر است واین هیأت در سطح استان دارای ۶ هیأت شهرستانی فعال است که ۲ ریاست آن بر عهده بانوان میباشد.
سهراب زاده اظهارداشت: ورزشهای رزمی هرمزگان از تنوع بالایی برخوردار است بهگونهای که ۱۶ سبک مختلف در استان زیرنظر این انجمن فعالیت میکنندودر سال (۱۴۰۴) نیز تاکنون ۱۱ دوره آموزشی برگزار شده و ورزشکاران استان در رقابتهای کشوری عملکرد درخشانی داشته و موفق به کسب ۲۹ عنوان قهرمانی کشور شدهاند.
وی یادآورشد: ظرفیت علمی و فنی این هیأت نیز قابلتوجه است؛ بهطوری که در حال حاضر ۱۶۷ مربی رسمی و ۱۲۱ داور رسمی در پرونده این هیأت ثبت شده که نشان از پشتوانه تخصصی قوی برای توسعه این رشته در استان دارد.
مهدی فولادی، مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان، در این جلسه با تأکید بر ظرفیتهای مغفولمانده استان در حوزه ورزشهای رزمی، اظهار داشت:بایستی برای میزبانی مسابقات بینالمللی در این رشته ورزشی برنامهریزی اصولی انجام شود و تلاش کنیم تا میزبانی را به نام هرمزگان قطعی کنیم.
وی افزود: توسعه زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری، افزایش چشمگیر آمار ورزشکاران بیمهشده، و برگزاری مستمر دورههای آموزشی مربیگری و داوری به همراه ارتقاء سطح بازآموزی دورهها، از اولویتهای کلیدی ما در سال جاری محسوب میشود.
انتهای پیام/ محمد جواد سالاری
