پل قدس،پلی برای کاهش یا افزایش ترافیک!
بالاخره با گذشت بیش از سه سال، تقاطع غیرهم سطح قدس شهر بندرعباس به بهرهبرداری رسید.
عملیات اجرایی این پل در مهرماه سال ۹۷ و در دوره مدیریت عباس امینی زاده شهردار سابق با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان آغاز شد.
این پروژه تا مهرماه ۱۴۰۰ و پایان کار این شهردار هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشت. در اسفند ماه جاری که زمان بهره برداری از این پل فرا رسید به جای امینی زاده، مهدی نوبانی شهردار پرتنش در مقابل شورای شهر بندرعباس، افتتاح کرد.
گفته می شود،این تقاطع غیرهمسطح دارای۲ دستگاه پل بتنی ازنوع دال مجوف،هر دستگاه پل ۷دهانه ،شامل ۵دهانه ۳۰متری و ۲دهانه ۲۵متری است که طول کل هر پل ۳۶۰ متر به عرض ۸.۳۰ متر،شامل عرشه به طول ۲۰۰ متر و ۲ رمپ به طول هر کدام ۸۰ متر میشود.
این پروژه که با هدف روان سازی آمد وشد زیر بارترافیکی رفت، همچون پروژه های دیگری که در جای جای کشور و استان اجرا شده و یا در حال اجرا است دارای اشکالاتی است.
برخی کارشناسان حوزه راه و شهرسازی و حمل ونقل و ترافیک معتقدند، شهرداری بندرعباس با این اعتبار اعلام شده که به طوریقین با تورم امروزی نسبت به سه سال پیش، بیشتر هم شده می توانست طرح بهتری را اجرا کند تا مشکلات شهروندان به حداقل برسد.
به نظر می رسد شهرداری ساده ترین طرح را اجرایی کرده است. این طرح در چپ گردها دارای مشکل است. اگرپایین پل به صورت کامل اجرا می شدکارایی بیشتری داشت. خودروهایی که از شمال( خیابان برق- سه راه برق) قصد ورود به شرق( بلوارشهیدحقانی- خیابان شاه حسینی) را دارند مجبورند پس از گذر از زیر پل،نزدیک ترین تقاطع را دور زده تغییر مسیرداده، از حاشیه پل وارد بلوار حقانی شوند که درهمین تقاطع شاهد ترافیک هستیم.
و یا اگر خودرویی از سمت بلوار حقانی ( میدان شاه حسینی) قصد سفر به ۴ راه مرادی و یا مرکز شهر داشته باشد،مجبور است به سمت شمال( خیابان برق) حرکت کرده در تقاطع روبروی کوچه فرهنگ دور زده به سمت جنوب تغییر مسیر دهد که همین تقاطع باعث ترافیک می شود. این موارد بخشی از اشکالات این تقاطع به شمار می رود.
به بیان ساده تر،اجرای این پل،در نقطه ای سبب کاهش ترافیک شده و در نقاطی دیگر بر بار ترافیک افزوده است.
انتهای پیام/
نظرات