Skip to content

کسب رتبه نخست کشور توسط مدیریت درمان هرمزگان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به تسویه حساب بخش قابل توجهی از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: عملکرد شایسته مدیریت درمان هرمزگان در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم موجب کسب رتبه نخست در بین مدیریت درمان های کشور در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ شد.

به گزارش هرمزگان من به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان، غلامعباس مومنی مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: مجموعه مدیریت درمان استان هرمزگان بر اساس شاخص های درمانی در کشور مقام اول را کسب کند.

وی در این باره افزود: نتیجه تلاش های شبانه روزی همکاران ما در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان به رسیدن به این جایگاه ختم شد.

مومنی بیان کرد: ارزیابی عملکرد مدیریت درمان توسط سازمان مرکزی در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم بوده است، منظور از درمان مستقیم مراکز ملکی مدیریت درمان است که شامل بیمارستان خلیج فارس بندرعباس، مراکز سرپایی، پلی کلینیک ولیعصر بندرعباس، درمانگاه بعثت بندرعباس، درمانگاه پایانه بندرعباس، درمانگاه ولیعصر میناب، درمانگاه ولیعصر بندرلنگه،درمانگاه ولیعصر رودان، درمانگاه ولیعصر قشم، درمانگاه ولیعصر جاسک می‌شود‌.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه ارزیابی انجام شده توسط سازمان بر اساس گزارشات مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات، سامانه نظارت و ارتباطات مردمی، اداره کل درمان مستقیم و اداره کل درمان غیر مستقیم افزود: پرداخت بدهی های سازمان تأمین‌اجتماعی در دو مرحله صورت گرفته که مرحله اول آن به اتمام رسیده است و مطالبات سال ۱۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کاملا تسویه و مطالبات سال ۱۴۰۲ به هر میزان مطالبات بیمارستانی ارسال شده، تسویه شده و تا خرداد ۱۴۰۲ چه در حوزه سرپایی و چه در حوزه بستری پرداخت شده است و به دانشگاه علوم پزشکی طی چندین نوبت نامه نگاری اعلام کرده ایم که به ارسال مدارک خود به تامین اجتماعی شتاب دهند تا بتوانیم هزینه‌های آن را پرداخت کنیم اما معمولا مدارک بیمارستانی با ۳ ماه تاخیر به دست ما می رسد و برای داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تا آخر مرداد تسویه صورت گرفته و مطالبات داروخانه‌های خصوصی نیز تا پایان تیرماه پرداخت شده و برخی طلب مرداد را هم دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول تشریح کرد: درمان غیر مستقیم به مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی گفته میشود مانند داروخانه ها، درمانگاه ها، پزشکان، بیمارستانها و مراکز پاراکلینیکی که یا دانشگاهی(دولتی) بودا یا خصوصی و یا وابسته به نیروهای مسلح هستند.

مومنی اضافه کرد: شاخص های مورد ارزیابی درمان مستقیم شامل:ضریب اشغال تخت، متوسط اقامت بیمار، میزان رضایت بستری، میزان رضایت سرپایی، درصد سزارین نولی بار، درصد زایمان طبیعی، درصد تعیین و تکلیف بیمار در بخش اورژانس زیر ۶ ساعت و درصد ترخیص با رضایت شخصی می‌شود که هر کدام به نوبه خود در سطح ارزیابی تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: طبق این آمار مدیریت درمان استان هرمزگان در بخش درمان مستقیم در بین مدیریت درمان های کل کشور رتبه دوم و در بخش درمان غیر مستقیم رتبه اول را کسب کرده است و در مجموع امتیاز ها رتبه اول در بین مدیریت درمان های تامین اجتماعی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیریت درمان استان هرمزگان پیش از این عملکرد شایانی در خصوص غربالگری سرطان سینه و روده بزرگ تحت عنوان طرح هرمزگان سالم ویژه کارکنان دولت را به سرانجام رسانده است، مومنی هدف از برگزاری این طرح را افزایش امید به زندگی و با رویکرد پیشگیری محور در مواجه با بیماری ها بیان کرده بود.

در این طرح غربالگری آزمایش فشار خون و دیابت، غربالگری سرطان پستان برای بانوان بالای سی سال، سرطان روده بزرگ برای آقایان بالای ۵۰ سال و ایجاد پرونده مزمن در صورت لزوم برای کارکنان دولت در استان هرمزگان در دستور کار مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان بوده است، اجرای این طرح بزرگ در کشور با ابتکار مدیریت درمان استان در هرمزگان برای اولین بار اجرا شد و مورد استقبال کارکنان دولتی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
Search