مجلس به تأمین نیازهای زیرساختی دانشگاه فرهنگیان کمک کند
مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: همراهی و حمایت مجلس نقش مهمی در جبران کمبود معلم در کشور دارد و از سوی دیگر ملزومات دانشگاه فرهنگیان نیز در کشور باید تأمین شود.
به گزارش هرمزگان من به نقل از فارس، رمضانخانی اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب در دانشگاه فرهنگیان در این سال های اخیر از جمله در زمان ریاست آقای مرادصحرایی بر دانشگاه، گردآوری همهی فرمایشات رهبری در مورد دانشگاه فرهنگیان و تدوین آنها به عنوان یک منشور و نقشه راه در تربیت معلم بود که بتوان با پیگیری و تحقق این فرمایشات، جایگاه و جهت گیری مناسبی در مسیر حرکت این دانشگاه خلق کرد.
وی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان به عنوان مبدأ ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش حساسترین و مهمترین بخش این وزارتخانه محسوب میشود، افزود: در صورتی که این بخش به درستی و با دقت نسبت به به گزینی و بهسازی نیروی انسانی اقدام کند قطعاً با ورود نیروهای کیفی و ماهر در درازمدت شاهد بهبود کیفیت در سایر بخش های آموزش و پرورش هم خواهیم بود.
رمضانخانی، علت کسری معلم را عمدتاً عدم دقت در برآورد میزان بازنشستگی و میزان نیاز در طول سنوات گذسته دانست و افزود: این موضوع با وجود یک مرکز برنامهریزی منابع انسانی کاملاً قابل پیشبینی و برنامهریزی بود و با استفاده از حمایت مقام معظم رهبری امکان اخذ ردیف استخدامی از سازمان امور اداری و استخدامی مقدور بودهاست و همانطور که در سخنان مقام معظم رهبری بود، مشکلات و مسائل آموزش و پرورش به مرور زمان ایجاد شده، در طول سالیان گذشته «کمبود معلمان در طول زمان انباشته شده».
وی مهمترین علت ایجاد این مشکل را کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو و تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان برشمرد و بیان کرد: این دانشگاه مهمترین منبع اصلی تأمین نیروی آموزشی است که متأسفانه در ادوار گذشته، میزان جذب از ۲۵ هزار نفر به یک هشتم یعنی ۳ هزار نفر کاهش یافته بود و همین موضوع خلاءهایی را به وجود آورد.
مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: انتظار میرود که مجلس محترم با حمایت همهجانبه از آموزش و پرورش، این نگاه ریشه ای به حل مشکلات و مسائل را تقویت کرده و به رفع مشکلات فضاهای آموزشی و خوابگاهی در این دانشگاه هم کمک کند.
رمضانخانی در مورد جذب دانشجویان سال سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: همواره آموزشوپرورش از دانشجویان برای جبران کمبود معلم استفاده کرده است و طبیعتاً باید برای آنها دورههای مهارتی کوتاه مدت برگزار کنند. بالاخره این دانشجویان سه تا چهار سال در دانشگاه تربیتمعلم درس خواندهاند و انشاءالله بتوانند این نیاز را پاسخ دهند.
انتهای پیام/
نظرات