برندسازی هوشمند برای معرفی بهتر تاریخ و فرهنگ جزیره جهانی قشم / دانش بومی در لایه های مختلف فرهنگ و هنر جزیره قشم نهفته است
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم احیا و معناسازی تاریخ و فرهنگ اقدامی بسیار شایسته جهت برندسازی و معرفی ظرفیت هاست که خوشبختانه با هوشمندی کامل در شهر لافت و سایر نقاط جزیره جهانی قشم در حال اجراست.
به گزارش هرمزگان من به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ادریس راموز در رویداد «راویان دیریا» در شهر تاریخی لافت، اظهار کرد: مشارکت جامعه محلی در فرآیند توسعه و پیشرفت جزیره جهانی قشم می تواند به ایجاد تصویری مطلوب برای ساکنان و گردشگران از این منطقه کمک کند و روایت آینده جزیره را شکل می دهد.
وی ادامه داد: دیپلماسی هوشمند موضوعی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از کشورها و فرهنگ ها قرار گرفته است و در این حوزه از دیپلماسی عمومی پیروی نمی کنند، بلکه به سوی الگوهای مردم شهری مبتنی بر تاریخ و فرهنگ شهرها حرکت می کنند.
راموز اضافه کرد: در معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم، تلاش های خوبی برای احیا و استفاده از ظرفیت برندهای شهرها و روستاهای جزیره صورت گرفته است و با استفاده از ظرفیت های میان فرهنگی، می توان برای معرفی بهتر تمدن ارزشمند خلیج فارس در قشم استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای افزایش تعاملات میان فرهنگی جزیره جهانی قشم با سایر شهرهای کشور از جمله شیراز، مشهد، تبریز و سایر شهرها برنامه ریزی هایی صورت گرفته و با برگزاری هفته های فرهنگی، به معرفی بهتر فرهنگ و تمدن غنی این منطقه خواهیم پرداخت.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛ هوشمندی و دانش بومی در لایه های مختلف فرهنگ و هنر جزیره جهانی قشم وجود دارد که به دنبال احیا و باز زنده سازی آنها هستیم.
راموز ادامه داد: تولید محتوای رسانه ای جهت معرفی روایت تاریخی و فرهنگی جزیره تمدنی قشم اقدام بسیار خوبی است که خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته مورد استقبال فعالان رسانه ای و فعالان فضای مجازی قرار گرفته است.
وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مسیرهای جدیدی برای حرکت ناخداها به شهرهای جدید و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها و معرفی جزیره جهانی قشم و شهر تاریخی لافت به عنوان شاه راه قدیمی تجارت جهانی معرفی کنیم.
انتهای پیام/
نظرات