مروری بر کارنامه ایزوایکو در سال ۱۴۰۲
هرمزگان من اختصاصی؛ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و با دارا بودن سیستم های مختلف از آب گیری و به آب اندازی توانایی ساخت و تعمیرات هر نوع شناوری در دنیا را دارد.
ایزوایکو در دوره جدید مدیریتی حرکت نوینی را آغاز کرده است که سال به سال،موفقیت های تازه ای در کارنامه درخشان این مجتمع به ثبت می رسد.
دکترسلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو، دست یابی مجتمع به اهداف تعریف شده در سال ۱۴۰۲ را نتیجه هماهنگی، همکاری و یکدلی نیروهای تلاشگر در انجام امورات، رفع موانع و مشکلات موجود در راستای تحقق اهداف و پیشبرد ماموریت های شرکت می داند.
او می گوید: دستیابی و تحقق اهداف تعیین شده برای سال ۱۴۰۳، نیازمند صرفه جویی در هزینه ها و اعمال کنترل های لازم، نظارت و بازرسی های مستمر وتلاش بیش از پیش کلیه معاونین و مدیران مجموعه است.
مدیرعامل ایزوایکو معتقد است؛ اگر امروز موفقیتی حاصل شده نتیجه تلاش کارگران، پیمانکاران و مهندسانی است که با تلاش خود ثابت کردند هیچ ناممکنی وجود ندارد.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با تعمیرات اساسی نفتکش های غول پیکرداخلی و خارجی ثابت کرد پشتیبانی مطمئن و قدرتمند برای صنعت حمل و نقل دریایی ایران و دنیا است تا نمود عینی خودکفایی، خودباوری و اعتماد به نیروهای داخلی در صنعت کشتیسازی و صنایع فراساحلی باشد.
تعمیر همزمان شش شناور بزرگ در درای داک ایزوایکو، رکوردی دیگر در این مجتمع ثبت شد.
مهندسان ایزوایکو سه فروند شناور (شناور چند منظوره عسلویه، لوله گذار ابوذر ۱۲۰۰ و تانکر پولاریس) را بطور همزمان در حوض خشک کارون ایزوایکو جهت انجام تعمیرات اساسی آبگیری کردند.
این نخستین بار در تاریخ ایزوایکو و صنعت کشتی سازی کشور است که در دو حوض خشک شش شناور بصورت همزمان مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفتند.
شناورهای ابوذر ۱۲۰۰ و پولاریس که در نوع خود بینظیر و خاص محسوب می شوند هرکدام سومین داک در ایزوایکو را تجربه می کنند و انتخاب سه باره ایزوایکو از سوی مالکان و کارفرمایان مربوطه نشان از کیفیت بالای کار ایزوایکو، پایبندی به انجام تعهدات و رضایتمندی کارفرمایان را دارد.
انجام ۹ پروژه تعمیراتی بصورت هم زمان در سال گذشته، نشان از ظرفیت و توان بالای ایزوایکو در گروه تعمیراتی دارد و با مدیریت صحیح توانسته از این ظرفیت بهترین استفاده را داشته باشد.
در دیگر گروه های ایزوایکو نیز شرایطی مشابه حاکم بوده و توان و ظرفیت مجموعه بخوبی بکارگیری شد. بگونه ای که برخلاف سالهای گذشته که ایزوایکو برای جذب پروژه نیاز به بازاریابی داشت، اما سال ۱۴۰۲ تمام ظرفیت این مجتمع تکمیل و فعال بود.
نکته حائز اهمیت اینکه ایزوایکو طی دو سال گذشته توانست اعتماد شرکت های داخلی را جهت ثبت سفارش ساخت جلب نماید و بعد از گذشت بیش از یک دهه قرارداد ساخت کشتی های بالای صد متری را نهایی و با دریافت پیش پرداخت از سوی کارفرما به مرحله اجرا برساند.
یک فروند کشتی با طول ۱۴۷ متر و یک فروند کشتی با طول ۴۷ متر پروژه های ساختی هستند که با پیگیری مدیرعامل ایزوایکو امضاء و وارد فاز اجرایی شدند تا طلسم چندین ساله نداشتن سفارش ساخت کشتی های اقیانوس پیما در ایزوایکو شکسته شود.
آنچه ایزوایکو را از صنایع دریایی دنیا متمایز کرده اینکه ایزوایکو تنها مجتمع در دنیاست که هر چهار نوع سیستم مدرن از آبگیری شناور نظیر (سرسره، سینکرولیفت، حوض شناور، حوض خشک) را در یک مجموعه و یکجا دراختیار دارد و می تواند از کوچکترین تا بزرگترین شناورهای موجود در دنیا را آبگیری و تعمیر کند.
ثبت رکورد ۱۵ روزه تعمیرات نفتکش غول پیکر خارجی و تعمیر پروانه ۷۵ تنی یک نفتکش غول پیکر برای اولین بار در کشور نشان از عزم مدیران مجتمع برای تحقق وعده ها است.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با تعمیر نفتکش ۱۱۳ هزار تنی خارجی ظرف مدت ۱۵ روز با بالاترین کیفیت، رکورد تعمیرات این نوع شناورها را شکست.
آنچه که می تواند برای دست اندرکاران صنایع دریایی قابل تعمل باشد انتخاب ایزوایکو از میان ایران، عمان و امارات برای انجام تعمیرات از سوی مالک این نفتکش با پرچم و مالک خارجی است که نشان از کیفیت بالای کار، تعهد ، توانمندی و ظرفیت بالای این مجتمع و درنتیجه اعتمـاد خـارجی ها به توانمندی ایزوایکو است.
مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو در این باره می گوید: این کشتی از نوع کشتی های غول پیکر افرامکس بود که همکاران ما در رقابت با کشورهای جنوبی خلیج فارس موفق به پذیرش شدند و خوشبختانه کارهای اجرایی این شناور به نحو مطلوب انجام شد.
به گفته ضربی تعمیراتی که در این کشتی صورت گرفته از نوع تعمیرات پیشرفته موتوری بوده که علاوه بر تعمیرات سازه ای و سایر تعمیرات مورد نیاز شناور، دو عدد از سیلندرهای شناور نیز مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفتند.
او یکی از سیاست های تیم مدیریتی ایزوایکو را ورود به بازارهای بین المللی در جهت ارزآوری برای کشور می داند و تاکید می کند: ما در تلاش هستیم که نه تنها از خروج ارز جلوگیری کنیم بلکه زمینه های ارزآوری برای کشور را فراهم و تقویت کنیم و با وجود اینکه ما در گذشته چندین شناور خارجی پذیرش کردیم، این شناور می تواند دریچه ای برای ورود به بازارهای بین الملل باشد و ما امیدوار هستیم با رضایتی که حاصل شده بتوانیم کشتی های بیشتری از این خط کشتیرانی جذب کنیم.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با تحویل سه فروند شناور کانتینربر اقیانوس پیما، ساخت یک فروند نفتکش، طراحی و ساخت یک فروند شناور پشتیبان صیادی، ساخت انواع بارج، لندینگ کرافت و شناورهای جمع آوری آلودگی نفتی و شناورهای مسافری تحت کلاس و استانداردهای بین المللی کارنامه روشنی را از فعالیت در حوزه نوسازی ارائه کرده است.
این مجتمع بزرگ صنعتی در حوزه تعمیرات نیز با تعمیر انواع شناورها از کوچکترین تا بزرگترین سایز موجود در جهان خود را به عنوان حامی قدرتمند برای حمل و نقل دریایی کشور به اثبات رسانده است.
امروز پشتیبانی ایزوایکو از شرکت ملی نفتکش ایران نقشی اساسی در تداوم جریان صادرات نفت و فرآورده های نفتی و به تبعه آن در اقتصاد کشور داشته است.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده با وسعت ۱۱۰۰ هکتار در ۳۷کیلومتری غرب بندرعباس است که مجموعه های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است.
ایزوایکو تلاش می کند در افق ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی سازی و سکوسازی، در منطقه خلیج فارس باشد.
انتهای پیام/
نظرات