Skip to content

ندای دل رانندگان اسنپ

زمزمه های نامفهوم یک راننده اسنپ در بندرعباس توجهم را به خود جلب کرد، آنقدر صدایش پایین بود که به سختی قابل شنیدن بود.

کمی به جلو خم شدم و حواسم را برای شنیدن حرف هایش جمع کردم اما باز متوجه سخنانش نشدم.
این دست و آن دست کردم و در آخر پرسیدم؛ چه چیزی دلتان را رنجور کرده است؟ می توانم تسکینی برای حالتان شوم؟!

گویا منتظر بود کسی حالش را بپرسد، سفره دلش را باز کرد، شروع کرد و از دردهایش گفت و من با قلبم به حرف هایش گوش سپردم، دقیقه ها گذشت و او بی وقفه سخن گفت.

خانم! امروز پس از شش روز بیکاری، کرایه کشی می‌کنم، شش روز است که شرمنده زن و بچه ام شده ام.
نمیدانم کدام از خدا بیخبر با اسنپ تماس گرفته و گزارش نامربوط داده و آنها بدون پرسش، حساب مرا مسدود کرده‌اند، پیگیر بودم اما به درازا کشید.

شما بگو خانم! من عیالوارم، شش روز بیکاری را در این اوضاع اقتصادی چگونه تحمل کنم.
من با این اتومبیل مخارج زندگی خود را تامین می‌کنم، اما سه روز در مکانیکی بوده و سه روز مسدود!

چیزی برای گفتن نداشتم در حقیقت نمی توانستم که چیزی بگویم، به مقصد رسیده بودم، با آرزوی تندرستی برایش، از ماشین پیاده شدم. قدم زنان با ذهنی مشوش به راه خود ادامه دادم برای لحظه ای در خاطرم گذشت که در گذشته نیز شاهد دغدغه های رانندگان دیگری نیز بوده ام آنها نیز گله‌مند همنوعان بودند همنوعانی از جنس خود!

دیده‌ام آدم هایی را که پس از پایان سفر برای سرگرمی یا شاید بدطینتی، تمام امتیازهای بد را روانه صفحه راننده اسنپ می‌کنند، یا سفر را گرفته و لغو می‌کنند! چرا هموطنانم با انتخاب سرگرمی نامفید، کام دیگری را تلخ می‌کنند؟
همچنین مسافری که پس از ده دقیقه معطل گذاشتن راننده، سفر را لغو می‌کند!
آیا ندای درون چنین آدمهایی به این‌کار رضایت می‌دهد؟

کسانی که هنوز آماده سفر نیستند اما بقول گفتنی اسنپ می‌زنند و دقیقه ها راننده را معطل می‌کنند و حرام از پرداختن تاخیری! کسی نیست که بگوید مگر اسنپ راننده شخصی شماست؟!

و اینجاست که راننده برای پرداخت تاخیری باید دقیقه های طولانی در انتظار پاسخ مجموعه اسنپ بماند و در نهایت پاسخ این چنین است؛ “پیگیری می‌شود اگر حق با شما بود پرداخت خواهد شد”، اما پرداخت در کار نیست!

ها راستی!! کرایه ها بر چه اساس تعیین می‌شود؟ شنیده ام که جمعه ها کرایه به حدی می‌رسد که به گفته برخی رانندگان، انگار صلواتیست! چرا کرایه ها نامتعادل است؟ چه کسی پاسخگوی دغدغه رانندگان است؟ کجا به درد این قشر پاسخ داده می‌شود؟ چرا مجموعه اسنپ همه امکانات را در اختیار مسافر می‌گذارد و راننده بی بهره می ماند؟

من به عنوان یک خبرنگار وظیفه خود می‌دانم که درد مردم را بازگو کنم، پیرو این گفته ها، بارها سعی کردم با مجموعه اسنپ ارتباط برقرار کنم، ایمیل ارسال کردم اما پاسخی دریافت نکردم و ایمیلم بی جواب ماند! اما همچنان در انتظار جوابیه اسنپ خواهم ماند.

✍🏻 سودابه امامی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
Search