Skip to content

واگذاری بیش از ۵۵۷ هکتار اراضی در استان هرمزگان‌

هرمزگان من- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان هرمزگان از واگذاری بیش از ۵۵۷ هکتار اراضی کشاورزی و غیرکشاورزی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: شهرستان بندرعباس با اختصاص ۳۴۰ هکتار، رتبه نخست واگذاری در استان را به خود اختصاص داده است.‌

حامد شکوهی مدیر امور اراضی این سازمان اعلام کرد: در این مدت، مجموعاً ۴۶ مورد واگذاری به مساحت ۵۵۷.۳ هکتار انجام شده است؛ این میزان شامل ۱۸ مورد واگذاری اراضی کشاورزی به مساحت ۳۷۰.۸ هکتار و ۲۸ مورد واگذاری اراضی غیرکشاورزی به مساحت ۱۸۶.۵ هکتار می‌باشد.


وی افزود: پس از بندرعباس، شهرستان میناب با ۱۲۹ هکتار و شهرستان بندرلنگه با ۴۴ هکتار در رتبه‌های دوم و سوم این حوزه قرار دارند.‌شکوهی با اشاره به اهمیت مدیریت بهینه منابع زمین در توسعه اقتصادی و تولیدی، تأکید کرد که این مدیریت با تسهیل فرآیندهای قانونی و تسریع در صدور مجوزها، تلاش می‌کند زمینه اجرای طرح‌های تولیدی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی را فراهم کند.


مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یادآور شد: استفاده هدفمند از اراضی و هدایت آن‌ها به سمت فعالیت‌های مولد، نقش کلیدی در تقویت بنیان‌های اقتصادی، افزایش اشتغال و توسعه پایدار استان ایفا می‌کند.‌وی تاکید کرد: اولویت‌های فعلی این مجموعه، رعایت دقیق ضوابط و مقررات، حمایت از سرمایه‌گذاران و تأمین زمین مورد نیاز طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی است و این روند در راستای رونق تولید و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ محمد جواد سالاری

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
Search