همافزایی ملی برای شکوفایی شیلات قشم؛ گامهای عملی در مسیر اقتصاد دریاپایه
هرمزگان من- معاون وزیر و رییس شیلات ایران، معاون صید و بنادر ماهیگیری و مدیر کل حراست این سازمان، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد با همراهی مدیر کل و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با فرماندار در دفتر وی دیدار کردند.
رئیس سازمان شیلات ایران در این نشست از صیادان به عنوان، قشر مولد و سرمایه ی ارزشمند در جهت توسعه پایدار نام برد.
حمزه رستم پور از حمایت قانونی سازمان شیلات از صیادان آسیبدیده در جنگ تحمیلی و به کار گیری تمام ظرفیتهای سازمان شیلات برای جبران خسارات، رفع دغدغههای بهرهبرداران و بازگرداندن تولید به وضعیت مطلوب خبر داد.
وی از قشم به عنوانِ نگینی از فعالیت های شیلاتی کشور یاد کرد و با یادآوری ظرفیتهای گسترده این شهرستان در حوزه صید، آبزیپروری، صنایع فرآوری و تجارت، نقش آن را در اقتصاد دریامحور ویژه ارزیابی کرد.
رئیس سازمان شیلات؛ توسعه زیرساختها، تکمیل و تجهیز بنادر صیادی، حمایت از سرمایهگذاری خصوصی و توسعه زنجیره ارزش آبزیان را از برنامههای اولویتدار سازمان در مناطق ساحلی به ویژه قشم برشمرد و بر همافزایی دستگاههای اجرایی، منطقه آزاد و شیلات برای تسریع در طرحهای توسعهای را مهمِ و اثر بخش ذکر کرد.
فرماندار شهرستان قشم نیز با اشاره به وجود نزدیک به پنج هزار فروند شناور صیادی در این شهرستان، اهمیت شیلات را برای قشم و کشور یادآور شد و رفع اثر جنگ از جامعه صیادی را هدف مشترک دانست و بر تجمیع حمایتهای استانی و کشوری تأکید کرد.دکتر حسین امیر تیموری توسعه فعالیتهای شیلاتی، حمایت از صیادان، ارتقای زیرساختهای بنادر و جذب سرمایهگذاری را زمینهساز رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و افزایش تولید در شهرستان برشمرد.
دکتر حسین امیرتیموری با ذکرِ ظرفیتهای کم نظیرشهرستان در حوزه های شیلاتی، آبزی پروری و صنایع فرآوری این پتانسیلها را محور اصلی تحقق اقتصاد دریاپایه و رونق منطقه ای ارزیابی و تأکید کرد: با توسعه زیرساخت های صیادی، تکمیل زنجیره تولید و حمایت از سرمایه گذاری در صنایع فرآوری، شاهد جهش شاخص های تولید، ایجادِ اشتغال پایدار و افزایش چشمگیرِسهمِ جامعه محلی از درآمد دریایی خواهیم بود.
وی با ابراز حمایت قاطع از طرح های اشتغالزا در این حوزه، افزود:فعالسازی این ظرفیتها، نه تنها معیشت صیادان و فعالان این حوزه را دگرگون می سازد، بلکه ظرفیتِ تبدیل به موتور محرکِ شکوفایی اقتصادی شهرستان را داراست. فرماندار شهرستان قشم تاکید کرد: از طرح هایی که به ارتقای تولید و توانمندسازی جامعه محلی کمک کند با تمام توان پشتیبانی می کنیم.
دکتر فرزینِ حقدل معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم نیز با اشاره به تعامل خوب شیلات و منطقه آزاد، بر به کارگیری تمام توان دستگاهها در خدمت به جامعه و تحقق سیاستهای توسعه کشور تأکید کرد و آمادگی منطقه آزاد را برای همکاری در اجرای طرحهای شیلاتی، جذب سرمایهگذار و تکمیل زیرساختها اعلام نمود.
مدیرکل شیلات هرمزگان با ارائه گزارشی از فعالیتهای استان، از تداوم پویایی شیلات حتی در دوران جنگ رمضان سخن گفت و از رسیدگی به آسیبهای جنگ به عنوانِ دستور کار اصلی شیلات استان و برخوردار از حمایت ویژه سازمان بالا دستی خود، خبر داد.
انتهای پیام/ محمد جواد سالاری



نظرات